• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 27.08.15, 14:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Šveits rajas läbi Alpide võimsa transpordiarteri

Šveitsis jõudis lõpule maailma pikima ja sügavaima raudteetunneli tehniline seadistamine, kirjutas The Daily Mail.
Gotthardi raudteetunnel Šveitsis
  • Gotthardi raudteetunnel Šveitsis
  • Foto: epa
Gotthardi tunnelit on 57 kilomeetrit, seda on 3 km rohkem, kui senisel maailma rekordihoidjal, Jaapani Seikani tunnelil.
"Kui see avatakse, saab sellest Šveitsi raudtee kõige turvalisem lõik," kommenteeris tunneli ehitaja ettevõte AlpTransit Gotthard AG. Lähinädalail antakse luba valgustus-, side- ja ventilatsioonisüsteemi katseteks ning nendega peaks alustatama oktoobris.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Selleks, et tunnel avada püsiliikluseks, tuleb seal teha umbes 3000 testsõitu. Esimesed reisirongid on kavas liinile lasta tuleva aasta juunis, regulaarliiklus avatakse 2016. aasta detsembris.
Tunnel võimaldab reisijal jõuda Zürichist Milanosse 200km tunnikiirusel kahe tunni ja 50 minutiga. Seni sõitis rong seda vahemaad 3 tunni ja 40 minutiga.
Gotthardi hakati rajama 1996. aastal, puurimine lõpetati 2010. ning relsside paigaldus 2014. aastal. Tunnel valmis päevas umbes 30 meetri kaupa, selle ehitusel töötas 2000 inimest ning hukkus 8 töölist.
Gigantse projekti esialgseks hinnaks oli 9 miljardit eurot.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 25 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele